zaterdag 20 november 2021

D66 kandidatenlijst Overbetuwe voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2022

De leden van D66 Overbetuwe hebben in een interne verkiezing de lijst vastgesteld voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022.

D66 gaat de verkiezingen in met een lijst van in totaal 24 kandidaten.

De lijst wordt aangevoerd door Mariël de Vries uit Oosterhout, die in de huidige raad o.a. woordvoerder is op het sociaal domein. Ook op de tweede plek staat een vrouw met ervaring in de raad: Janita Hanekamp-Janssen uit Herveld met speciale aandacht voor onderwijs en kansengelijkheid. Op plek 3 staat Arie van Noordwijk uit Zetten, die al jaren actief is als burgerraadslid en voor Vluchtelingenwerk. Plaats 4 is voor Jonna Termorshuizen uit Elst, zij heeft ondermeer ervaring als medewerker voor de D66 Statenfractie Gelderland en wil zich de komende 4 jaar inzetten voor meer en betaalbare woningen. Evert Westerbeek uit Elst heeft jarenlange ervaring in de gemeenteraad van Enschede en wil vanaf plek 5 de raad in om te werken aan een levendige lokale democratie.

De top 10 bestaat verder uit de huidige burgerraadsleden Hans Kroesen en Jan van Brakel, Michel Hulshof, Milou Kroesen en Alex Teterissa.

Lijsttrekker Mariël is zeer te spreken over de lijst: “Dit is een team met een uitstekende mix van zowel ervaren mensen als enthousiaste nieuwkomers en een mooie vertegenwoordiging vanuit de verschillende kernen van Overbetuwe. Daarmee laten we zien dat D66 een landelijke partij is met stevige lokale wortels.”

De komende weken wordt de laatste hand gelegd aan ons verkiezingsprogramma: ‘Omkijken naar elkaar en vooruitkijken naar de toekomst’. De basis van ons programma kwam tot stand met hulp van vele organisaties en inwoners van Overbetuwe en heeft bijzondere aandacht voor de jeugd, gelijke kansen voor iedereen, een duurzame groene toekomst en gezondere gemeente Overbetuwe. En ook in Overbetuwe zullen we de komende jaren hard moeten werken aan landelijke thema’s zoals klimaatmaatregelen, betaalbare woningen en toegankelijke zorg. De inzet van een nieuw kabinet willen we graag meenemen in ons programma.