donderdag 3 juni 2021

Mariël de Vries gekozen tot lijsttrekker Overbetuwe

Mariël de Vries is door de leden van D66 Overbetuwe gekozen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022. Bij de interne verkiezingen haalde zij 91% van de stemmen. Mariël is sinds 2018 raadslid en vice fractievoorzitter voor D66, waarbij ze
zich met name met het sociaal domein en financiën bezig houdt. Daarnaast is ze actief betrokken bij de hockeyclub HCOB, het netwerk Vrouwen met lef, de dorpsagenda Oosterhout en de Vrijetijdsmarkt. Ze heeft 3 kinderen en woont met haar man in Oosterhout.
In een reactie laat Mariël weten: “Ik kijk er naar uit om samen met het nieuw te vormen team van D66 Overbetuwe aan de slag te gaan. Overbetuwe kan wel wat meer progressiviteit gebruiken om de uitdagingen op het terrein van onze leefomgeving, wonen, klimaat, energietransitie, zorg en sociale samenhang aan te gaan. Deze uitdagingen vergen een constructieve samenwerking, zowel binnen Overbetuwe als daarbuiten en hebben effect voor de langere termijn voor onze inwoners. Daarom wil ik graag verder kijken dan 4 jaar.”
De complete kandidatenlijst van D66 voor de gemeenteraad wordt eind oktober bekend.
Voor vragen over dit bericht:
Secretaris D66 Betuwe:
Geert Makkink, secretaris@d66betuwe.nl    tel: 06 5497 0661