dinsdag 24 september 2019

Market Garden en thee drinken, in de zon.

Wat een weekend. 75 jaar Market Garden. Als je in de Overbetuwe woont zit je er midden in. Oude Engelse militaire voertuigen door de straat en een expositie ervan in Sleijk-Ewijk. Politiek? Niet echt, vooral historisch. Of toch wel een beetje politiek?

Zaterdag op de weg naar Sleijk-Ewijk keek oud-wethouder Frank van Rooyen gek op toen hij mij in een super oude Mustang met open dak voorbij zag rijden. Hij op de terugweg, ik op de weg naar 75 jaar Market Garden in Sleijk-Ewijk.

Wat een happening. Grandioos om onze bevrijdende voertuigen rijdend en van zo dichtbij te kunnen bekijken. Een historie die nooit verloren mag gaan voor toekomstige generaties.

Op de zondag naar de laatste openingsdag van Theetuin ’t Topke. Zo’n mooie dag met een zwarte rand. Ze gaan sluiten. Zo jammer dat de gemeente hen geen beperkte alcoholvergunning wil verstrekken voor bruiloften en trouwerijen. Anno 2019 onbegrijpelijk. Zeker als onze Overbetuwse college juist ondernemerschap in het buitengebied wil stimuleren.

Geen enkele politieke partij heeft aandacht besteedt aan hun wensen en oproepen. Alleen D66 Overbetuwe, of we daar trots op moeten zijn. Had liever gezien dat alle politieke partijen op bezoek waren gekomen. We werken voor de inwoners, niet andersom toch? Als raadslid begrijp ik er niets van. Zo zonde. Politiek in het weekend? Zekers, uitdrukkelijk voor de ondernemender inwoners van nu.

Vrijheid in het zonnetje, een bewegend en bewogen weekend, dat was het!