donderdag 24 januari 2019

Raadslid Mariël de Vries op bezoek bij Residance Andelst van Artemis.

In de eerste sneeuwvlokken van 2019 arriveerden Raads- en Collegeleden van Overbetuwe bij de onlangs verbouwde nieuwe zorglokatie in Andelst: Residence Andelst.

Voor de bewoners van Residence Andelst van Artemis Woonzorggroep is het altijd lente, getuige de mooie grote doeken met voorjaarsbloeiers aan de muren van het fris gerenoveerde gebouw. Met voor iedere bewoner een ruime eigen kamer en een op ingenieuze wijze gedeelde badkamer en op iedere woonlaag meerdere gezamenlijke kamers, waaronder een grote woonkamer. Maar de lentesfeer komt ook door het opgewekte personeel en de rust die het gebouw -het voormalige gemeentehuis van Valburg- uitstralen.

We hebben prettige gesprekken gehad met bewoners, verzorgers en elkaar. Er mag en kan veel, zodat het voor de bewoners als thuis kan gaan voelen. Er is nog plaats voor nieuwe bewoners, de verwachting is dat de Residence na de zomer volledig bezet zal zijn. De Residence biedt naast ruimte voor 26 bewoners (en hun eventuele huisdieren) ook ruimte voor 40 fulltime werknemers, maar vooral ook vrijwilligers! Zeker straks als alles kamers bezet zijn, is er nog veel te doen voor vrijwiligers…

We rondden het bezoek die middag af in een alles behalve lenteachtige sfeer: bij het sneeuwvrij maken van de auto ontstond een pittig sneeuwballengevecht op de parkeerplaats 🙂

We kijken met veel plezier terug op een locatie die een prachtig tweede leven heeft gekregen en nu niet alleen een werkplek, maar ook een thuis mag zijn voor heel veel mensen.

Onderstaande foto: Annechien Wester van Demagine, Valburg