donderdag 13 september 2018

Motie Tiny Forests.

D66 Overbetuwe heeft vorige week tijdens de raadsvergadering een motie ingediend om in de gemeente Overbetuwe Tiny Forests te laten planten. Deze motie heeft het helaas niet gehaald. Gisteren stond hier een stuk over in de Gelderlander waarin raadslid Hans van de Moosdijk aangeeft het jammer te vinden dat er geen Tiny Forests (kleine bosjes) in de gemeente Overbetuwe komen. D66 Overbetuwe streeft naar een groene gemeente Overbetuwe, met veel natuur voor jong en oud.

Een Tiny Forest heeft veel voordelen. Het is niet alleen een prettige plek voor dieren, maar ook voor mensen. Kinderen leren er over de natuur en buurtbewoners kunnen elkaar ontmoeten op een prettige plek. Een Tiny Forest kan ervoor zorgen dat er meer water wordt vastgehouden, de luchtkwaliteit verbeterd en hittestress vermindert wordt. Dit is ook de reden dat veel gemeentes deze bosjes planten.

Ondanks dat de coalitiepartijen in de gemeente Overbetuwe Tiny Forest geen ruimte willen geven, kunnen burgerinitiatieven het wel gewoon oppakken. D66 Overbetuwe inspireert zulke initiatieven dan ook van harte. Voor eventuele vragen of steun, zijn wij er voor u.